vrijdag 17 augustus 2012

TOP COMPETITIE / VOR - Butgenbach - 11-08-2012


In Butgenbach wordt de 5de manche van de “TOPCOMPETITIE  MTB kids” gereden.
Ik sta voorlopig 1ste in dat klassement, met nog 2 manches te rijden (Butgenbach  en Blegny ).

Na 4 uur rijden, kwamen we om 18u30 eindelijk aan te Butgenbach. Wat een druk verkeer weer zowel rond Gent als rond Brussel  en in de richting van Luik.
Ik ging direct verkennen: het was een heel lang parcours met lange afdalingen en lange beklimmingen. En er lagen ook heel veel boomwortels wat het rijden heel oncomfortabel maakte. Er was ook een mooie technische afdaling rond het laagste punt van het parcours.
De start was een beklimming op een brede grindweg, daarna het bos in met een afdaling en daarna weer een klim. Ik startte op de eerste rij, was direct goed weg op kop en trok even door zodat de meeste renners al moesten lossen. Na de eerste klim zaten we nog met een groepje van 3 : Dries, Nathan en ik. Ik liet Nathan de kop overnemen en ik  voelde dat hij heel sterk was en het wel eens moeilijk kon  worden om te winnen vandaag. Aan de technische afdaling nam ik weer kop en versnelde daar hard zodat ik enkele meters voor had op hen en ik zo rustig kon beginnen aan de volgende klim. Na die klim nam Nathan weer kop en Dries en ik volgden hem de verdere ronde.

De 2de en laatste ronde nam ik opnieuw kop en probeerde nog eens weg te rijden. Maar alleen Dries moest lossen. Ik bleef een strak tempo aanhouden maar kreeg Nathan er niet van en ik liet hem dan maar weer overnemen. Dries volgde  ondertussen op een 20 tal sec. Op de technische afdaling  ondernam ik een nieuwe poging. Ik nam weer kop en versnelde en toen ik aan de volgende klim begon had ik zo’n 10 meter voor en kon dat de hele klim behouden. Daarna op de valsplatte strook kwam hij toch wel weer aansluiten, versnelde direct en ging over me. Hij kon zo als 1ste aan de voorlaatste beklimming beginnen. Hij demarreerde vanaf het begin en ik had daar geen antwoord op en moest lossen.  Aan het einde van de klim had hij zo’n 15 sec. voor. Ik probeerde het gat nog dicht te rijden, maar dat lukte niet meer.
Nathan pakte de overwinning, ik werd tweede en Dries derde.
Ik kan terugblikken op een mooie koers. Het was een echt kat – en muisspelletje.

Ik sprokkelde met mijn  tweede plek weer 80 punten en verzekerde hiermee mijn voorlopige eerste plaats in het klassement van de TOPCOMPETITIE.

Groetjes Louis

Geen opmerkingen: