woensdag 8 augustus 2012

Kids Challenge/TOPCOMPETITIE - Paal - 30-6-2012

Vrijdag om 12u werd de school gesloten voor 2 maanden. Joepie vakantie!!!!!!
We konden die namiddag dus al vroeg vertrekken richting Paal. Bij aankomst was het vrij warm dus verkenning in korte mouwen en korte broek. Het was een mooi maar lastig parcours met veel steile beklimmingen en toffe afdalingen en ook een drop.

Ik ging ‘s morgens voor de wedstrijd nog twee rondjes verkennen en toen merkte ik dat de tube van mijn achterwiel loste. Ik moest dus wisselen naar mijn tubelessbanden voor de wedstrijd. We startten om 14u15 en ik werd als eerste afgeroepen. Ik zette me goed aan de rechter kant want nog geen meter voor ons lag al een bocht. Ik kwam vooraan door en trok direct verder goed door. Al vlug op de eerste beklimming hadden Dries Janssens en ik een voorsprong. Na een ronde kon ik Dries er ook van rijden en bleef ik goed doorrijden zodat ik ook op hem algauw wat voorsprong had. Later kreeg Dries helaas nog af te rekenen met pech aan zijn versnellingen waardoor hij verder achterop geraakte en een podiumplaats mistte.
Ik bleef de rest van de wedstrijd een strak tempo aanhouden en kwam na 5 rondes als eerste over de finish. Matisse Jacquemin werd tweede en Michiel Crijns derde.
Ik deed met deze  overwinning een goede zaak voor het klassement van de Kids Challenge en van de Topcompetitie!

Dankjewel aan al mijn supporters voor de vele aanmoedigingen en tot in Sankt-Vith.

Grtz  Louis

Geen opmerkingen: