woensdag 8 augustus 2012

Kids Trophy - Sankt-Vith - 6-7-2012

We kwamen vrijdagnamiddag  aan en gingen onmiddellijk verkennen. Hetzelfde parcours als vorig jaar : een lang stuk asfalt rechtdoor, dan een paar keer een dijk op en af (toffe, korte steile afdalingen en redelijk lange steile klims, nog een beetje nat door de regen ) en dan weer een lange grasstrook richting finish. Het was een parcours dat me wel lag, zeer explosief. De kids reden in de voormiddag omdat diezelfde dag nog een Belgacom GP gereden moest worden.

U-13  startte rond 10 uur.
Ik werd als 3de afgeroepen en stelde mij midden op de startlijn. Bij aanvang kondigde men aan dat er !!! 4 !!! rondes zouden gereden worden.  Ik startte goed, als tweede weg, maar nam als snel kop en trok een ronde stevig door. We waren algauw met een groepje van 5 weg :  ik, Dries Jansens, Lucas Maleszewski,  Matisse Jacquemain  en Jonas Wellens.
Ik liet in de tweede ronde Mattisse overnemen om te voelen hoe hij reed. Ik pakte de derde ronde weer zelf over en trok goed door om de groep uit te dunnen, maar ik kreeg alleen Jonas eraf. We gingen de vierde en laatste ronde in met z’n 4. Ik liet Mattisse weer overnemen en nam zelf de tweede positie. Na de laatste klim ging ik Matisse voorbij en reed weg van het groepje met nog zo’n 500 meter te rijden. Ik moest alles geven en kon 10 à 15 seconden pakken. Toen ik over de finish reed en mijn handen in de lucht wou steken, riep de organisatie me toe dat we NOG 1 RONDE moesten rijden !?!?!? What the …… ! Verwarring alom ! Ik probeerde nog even door te gaan maar voelde dat de anderen snel terug kwamen. Het zou moeilijk worden om nog eens een ronde dat snelle tempo bij te houden. Ik was verschrikkelijk boos ! Noch de voorste renners noch de supporters waren op de hoogte dat er tijdens de wedstrijd beslist was om nog een rondje bij te doen. Ook geen aanwijzingsbordje, niks… Ik kon mezelf nog moeilijk oppeppen om door te gaan en toen ik mijn papa zag, ben ik door pure frustratie afgestapt. Achteraf gezien een foute reactie… Na enig tijdverlies en afkoelen, staptte ik terug op de fiets en reed de rest van de ronde uit op mijn eigen tempo.  Ik naderde nog op Jonas maar een spurtje zat er niet meer in. Ik werd uiteindelijk  5de voorafgegaan door Matisse, Lukas, Dries en Jonas.

Tot in Geraardsbergen allemaal!
Groetjes Louis






Geen opmerkingen: