woensdag 8 augustus 2012

Baanwielerwedstrijd - Sint-Pieters - 24-6-2012

Een wegkoers ingericht door de Koninklijke Brugse Velosport, mijn wegclub.

Het is dus een koers dicht bij huis deze keer. Na 20 minuten rijden staan we al in Brugge.
Het was een omloop waar de start en de finish op een brede baan lagen met een sterke tegenwind. Dat was een zeer lastig stuk waar het hard duwen was om vooruit te geraken. Verder op de omloop zaten we goed beschut voor de harde wind.

Vóór de start was ik vlug nog even een rondje gaan rijden met mijn vriend Matheo Rose, en plots zagen we iedereen al klaarstaan om te starten…we waren er nog net op tijd !!! Ik stond dus op de achterste rij maar startte goed mee in het peloton. Er was al direct een aanval van Mathias Declerck waarbij iedereen moest passen. We probeerden nog een aantal ronden om hem terug bij te halen maar zijn voorsprong groeide …Ondertussen schoven Matheo en ik naar voor. Ik nam een paar keer kop van het peleton en ik trok goed door maar besefte dat het niet zou lukken om het gat te dichten. Ik besloot dan maar om in de laatste helft van de wedstrijd achteraan in het peloton te rijden en een beetje te rusten.De derde laatste ronde sprak ik met mijn vriend Matheo af waar we in de laatste ronde zouden demareren om de massasprint voor te zijn. Zo gezegd zo gedaan … maar ik was wel een bocht te vroeg vertrokken. Ik had direct 20 meter en niemand kon volgen en toen vertok ook Matheo en ook hij had direct een 10-tal meter voorsprong. Bij het opdraaien van de laatste strook naar de finish moest ik op mijn tanden bijten om voor te blijven, met resultaat. Uitslag : Mathias eerste, ik tweede en Matheo derde.

Louis

zie wedstrijduitslag - 24 juni Sint-Pieters

Geen opmerkingen: