zondag 26 augustus 2012

Kids Trophy/VOR/TOPCOMPETITIE - Blegny - 25-08-2012

Zaterdag 25 augustus rijd ik een Kids Trophy wedstrijd in Blegny, domein Fort van Barchon. Deze wedstrijd telt eveneens mee als laatste manche van de topcompetitie. Ik sta voorlopig op de eerste plaats in dat klassement en zou hier dus heel graag opnieuw een goed resultaat neerzetten en de eindoverwinning van de topcompetitie op zak steken.Vorig jaar heb ik niet in Blegny gereden en ik weet dus niet als het parcours nog vergelijkbaar is.

Vrijdag in de late namiddag zijn we aangekomen en mijn papa en ik gingen meteen verkennen. Met een afstand van 1,7 km, waarvan de helft op een grasweide rond het Fort werd gereden, leek het ons een kort en snel parcours. Het was geen technisch parcours en er was slechts één toffe afdaling, die wat glad lag door de regen van vrijdagavond en –nacht. We reden zo’n 6 à 7 minuten op één ronde en dus vermoedden we dat we misschien een 5-tal rondes zouden moeten afleggen.

De start situeerde zich op een steentjesstrook links bij het binnenkomen van het Fort. Ik had een goede positie uitgekozen op de startlijn en kon direct de kop nemen. We moesten eerst een  startloop rijden binnen het Fort en op het einde van deze lus had ik al pech. Mijn ketting wipte eraf, waardoor ik moest afstappen en deze er zo snel mogelijk weer opleggen. Ik kon pas als 11de terug op de fiets springen en mocht meteen aan een inhaalrace beginnen. In de eerste klim op de kasseien kon ik al 2 renners voorbij gaan en stelselmatig schoof ik de eerste twee rondes weer verder naar voor tot op vierde positie. In de derde ronde naderde ik op Dries J.en Mathis J., maar nog voor ik tot bij Dries raakte, reed Mathis van ons weg . Ik kon direct over Dries en zat dan in derde positie, gefocust om Mathis terug te halen. Het kostte mij de ganse vierde ronde om tot bij hem te geraken en er uiteindelijk over te gaan. Wanneer we in de laatste ronde over de brug reden, probeerde Mathis  me nog een  laatste keer voorbij te gaan, maar zonder succes. Ik versnelde en nam direct tien meter en ik bleef vol doorgaan om hem voor te blijven. En dat lukte!
Zo behaalde ik een mooie 2de plaats en mijn papa vond dat ik een super wedstrijd gereden heb.




 




 

Geen opmerkingen: