woensdag 8 augustus 2012

Kids Challenge - Boom – 4-8-2012


Voor de kids opnieuw een wedstrijd met een vroege start.
In de namiddag reden de nieuwelingen, juniors en profs hier een Belgacom GP wedstrijd.

U-13 moest om 10.00u starten. Toen we om 7u45 aankwamen, was de omloop nog niet uitgepijld en dus was het gokken om het juiste parcours te verkennen. Maar het maakte indruk, vooral de héél steile klim net voor de aankomst, gevolgd door een afdaling met onmiddellijk opnieuw een zig-zag beklimming. Er was ook een lang technisch stuk in het bos dat mij heel goed lag. Na de regen van de voorbije dagen had ik niet gedacht dat het parcours er zo droog bij zou liggen. Enkel in het bos waren er een paar modderplekken.

De start lag enkele meters voor een eerste klim. Ik vertrok direct op kop en nam al vlug enkele meters na het eerste klimmetje. Daarna was het vol doorgaan op een stuk lichtstijgend asfalt, en ik voelde de hete adem van een achtervolgend groepje renners in mijn nek. Op de tweede klim trok ik weer door, alsook in de afdaling en idem dito voor de  twee volgende beklimmingen en afdalingen. Ik reed ondertussen al zo’n 30 à 40 meter voorop. In het bos met de technische stukken kon ik mijn voorsprong nog vergroten. De rest van de wedstrijd kon ik goed blijven doorgaan en mijn voorspong verder uitbouwen en ik finishte als eerste na 34’45’’. Lucas Maleszewski en Jitse Van Thillo  arriveerden op een 40-tal seconden.

Persberichtje : http://www.bloggen.be/mtblily/archief.php?startaantal=30

De sporen van Tomorrowland waren nog duidelijk zichbaar in Boom; De Schorre vormde dit keer het toneel van de laatste Belgacom GP van het seizoen.
Zaterdag in de voormiddag kwamen de kids aan bod; de Kids Challenge lokte heel wat volk.

Bij de jongens U 15 jaar zwaaide Tom Van Ingelghom de plak en won het voor Stan Dielemans en Emile Verhulst. Remi Cara en Jens Vertongen gingen voor plaatsen 4 en vijf.
Lize Struyf was het beste meisje in Boom . Bij de U15 jaringen klopte ze Annie Schoe en Sara Beeckmans.


Sara Siemons reed van start tot finish aan de leiding bij de 13 jaringen ( meisjes) en ging daar Tess Van Loy en Aurelie Van Nuffelen vooraf .
" Sara Siemons: " Het was een mooi parcours.Voor mij mag het wat klimmen zijn. De omloop lag me wel; wat zeges betreft ben ik even de tel kwijt, ik denk dat ik aan 9 zit."

Bij de 11 /12 jaringen ging Louis Decoster met de zege aan de haal . Hij ging Lukas Malezsewski en Jitse Van Thillo vooraf.
" Het was heel zwaar, vooral in het bos. De omloop lag me wel! Van in de start ben ik weggereden en een gat kunnen slaan. Ik heb mijn voorsprong tot aan de meet kunnen behouden. Er komen nog 3 manches en hopelijk kan ik de Kids Challenge winnen." aldus de jonge Trek KMC biker.

Geen opmerkingen: