woensdag 8 augustus 2012

Kids Challenge -Geraardsbergen - 13-7-2012


De Muur van Geraardsbergen. Een fenomeen uit de Ronde van Vlaanderen. Maar ook wij mountainbikers kunnen hier ons hartje kwijt.

Een wedstrijd dichter bij huis, op slechts een groot  uur  rijden.Daarom heeft papa ook beslist om de dag zelf op en af te rijden.
Het was al om 10.00u start en dus moesten we vroeg vertrekken. Om 7.00u zijn we aangezet, nog een hazenslaapje en ontbijt in de auto.



Met  de regen van de voorbije dagen beloofde het een zwaar parcours te worden.
Bij de verkenning was het al onmiddellijk duidelijk dat we thuis de goede bandenkeuze hadden gemaakt : modderbanden. Het parcours was ook ferm gewijzigd buiten vorig jaar. We moesten een heel stuk hoger op de muur, incl.een zware lange looppassage tot boven, en het bikepark in het bos was een flink stuk ingekort.

We moesten maar drie ronden rijden,want het was een lang parcours.
We zijn gestart van op de kasseien op het pleintje en we draaiden direct het park in, richting flank van de bekende muur van Geraardsbergen. We moesten veel hoger klimmen dan vorige jaren. Na het eerste stuk klimmen op het grasveld van de Muur kwamen we aan op een baantje en aansluitend daarop moesten we nog een laatste stuk (ong. 70m) naar boven “kruipen” waar de modder het echt onmogelijk maakte  om te rijden. Dit jaar reden we niet zover het bikepark in als andere jaren, wat ik wel jammer vond want ik hou wel van redelijk korte, steile klimmetjes  en veel draaien en keren.
In de eerste ronde heb ik wat afwachtend gereden, uitgekeken hoe de twee renners voor mij alle hindernissen namen. Ik wist dat ik bij het ingaan van de tweede ronde op de startklim moest versnellen. Op de lange beklimming die daarna volgde kon ik het verschil  maken. Ik geraakte onmiddellijk weg van Sander De Vet en Michiel Crijns. Toen ik aan de looppassage kwam waar het heel modderig was, had ik al een mooie voorsprong, waardoor ik de tijd had om uit te kijken waar ik mijn voeten neerzette zodat ik niet wegschoof. In het bikepark waren de korte beklimmingen en afdalingen ook vettig. Maar daar had ik geen problemen mee, ik kon er overal vlot op en af rijden. Ik heb de voorsprong  kunnen vergroten tot het einde van de wedstrijd, en ik kwam als eerste over de finish.

Sander De Vet werd tweede en Lukas Malezsewski  derde voor Michiel Crijns die in de laatste ronde nog af te rekenen had met pech.

Groetjes Louis


Geen opmerkingen: