vrijdag 5 april 2013

Kids Trophy - Ottignies - 16-03-2013


De eerste wedstrijd van het Kids Trophy-seizoen.
Na mijn tegenslagje in Opglabbeek (Kids Challenge) hoop ik hier vandaag een goeie koers te kunnen rijden.

Naar mijn gevoel : een veel te lang parcours, heel modderig, heel lastig! De wedstrijd zal slechts 2 rondes tellen. Maar ik had mezelf goed opgepept, vastberaden alles te geven.
Ik was heel goed gestart en kwam als 3de boven na de zware en lange startklim. Na even in die positie te rijden, kon ik Timo voorbijgaan en zat ik in 2de positie! Ik had super benen, dat voelde ik meteen! Even voor het einde van de eerste ronde moest ik in een klim even voetje aan de grond zetten. Daardoor kwam er een steentje vast te zitten in m’n schoen… Ik kon niet meer inklikken in mijn pedaal!
Ik probeerde al rijdend de steen eruit te schoppen, maar die kwam alleen maar vaster te zitten… Ik stapte daarna van m’n fiets om het steentje eruit te peuteren, maar dat ging ook al niet door al het slijk. Hoe is het toch mogelijk ?!? Al die kostbare tijd die voorbij tikt. Dan maar met één been vast verder rijden! Maar zo werkt het dus zeker niet! Ik had er geen zin meer in, weeral stomme pech en net nu ik zo’n goede benen had! Bij de mama van Dries en Pieter Jansens geraakte de steen er uiteindelijk uit. Ik kon de  koers weer voortzetten maar ondertussen waren er al veel renners gepasseerd. Iets forceren ging niks meer uithalen dus werd het verder maar een goede training…

Ik kwam als 29ste over de meet, zwaar ontgoocheld omdat ik wist dat er vandaag veel meer in zat!

Groetjes van Louis en tot in Thieusies.


Niet zonder handjes,
maar...met losse voetjes!


Geen opmerkingen: