zondag 10 maart 2013

Kids Challenge - Opglabbeek - zaterdag 9 maart 2013


Ik had vandaag het gevoel dat ik beter in mijn vel zat dan vorige week en dus wel een goede wedstrijd zou kunnen rijden. Op de verkenning ging het prima en ik had er zin in.

Maar het liep al fout aan de start. Door een foutieve afroeping van de startplaatsen, stond ik pas op de derde rij. Ik raakte al meteen ingesloten en moest mij hier dus zo snel mogelijk zien uit te rijden. De 2de bocht koos ik om buitendoor te nemen, waardoor ik zo’n 10 man voorbij ging. Zo raakte ik bij het groepje van Joppe Devries en Jitse Van Thilo. En we konden samen tempo maken. We waren goed op weg om naar een voorliggend groepje te rijden. Er lagen enkele dikke boomtakken op het parcours waardoor ik ten val kwam. Mijn derailleur kreeg een flinke duw waardoor mijn ketting niet meer kon passeren. Ik verloor heel wat tijd om dit technisch mankement te herstellen. Ik kon uiteindelijk de derailleur min of meer wat rechter plooien en de wedstrijd verder uit rijden. Maar koersen zat er niet meer in.
Jammer van deze tegenslag, want de benen voelden al eens stuk beter dan in Dessel. Er zat zeker meer in vandaag. Op naar de volgende!

Groetjes Louis



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kop op, het kan alleen maar beter!

Anoniem zei

Pech komt voor maar de volgende keer gaat het zeker beter!
Groet van jouw fans boven in Nederland