dinsdag 23 april 2013

Kids Challenge - Kortenberg - 6-4-2013


Het is een parcours met redelijk wat klimwerk, wat mij dus wel bevalt. Maar het was wel heel moeilijk om iemand voorbij te gaan…  En er zijn ook heel wat lange stukken rechtdoor, wat mij dan weer niet helemaal past. Dus kortom,  algemeen beschouwd,  een parcours dat me niet zo goed ligt. We zijn ook net terug uit Duitsland, na de wedstrijd in Bad Säckingen en een paar dagjes training in ’t Zwarte Woud. De  benen dus nog wat vermoeid van het  fietsen in de vorige week.
Mijn eerste twee wedstrijden behaalde ik geen super resultaat en in Pepingen heb ik niet gereden… Vandaag is het dus helemaal achteraan starten. Ik ga toch proberen er het beste van te maken! 
De wedstrijd start heel laat, pas om 17.00u! Het is een vrij kort parcours, we moeten dan ook 8 ronden rijden! Ik kan redelijk goed mee starten en zit bij de eerste klim al rond de 15e plek! Het gaat er heel snel aan toe!  Na een ronde of twee kan ik een drietal man voorbijgaan en zit ik in de  12e positie. Maar oprukken naar voor kost krachten. Ik zie dat een vijftal renners niet zo ver voor me uitrijden! Daar wil ik dus ook naar toe! Mezelf een beetje opgeblazen, kan ik  rond de 4e ronde aansluiten bij Owen. Iets later komt ook Brian bij ons. Zo rijden we samen 2 ronden verder aan een ferm hoog tempo. We naderen op de renners voor ons!  Maar bij het ingaan van de voorlaatste ronde krijg ik mijn klopke… Ik probeer toch nog te volgen en de laatste energie eruit te persen maar het lukt me niet meer. Daarbij krijg ik dan ook nog eens last van m’n onderrug… Owen en Brian rijden verder van me weg. Met mijn laatste krachten kan ik gelukkig  Niels en Ibe voorblijven en eindig als 13e.
Ik kijk tevreden terug naar deze wedstijd.




UITSLAG BOYS U15 
 1  REX Laurenz 
 2  PLATTEEUW Robbe 
 3  DE VRIES Joppe 
 4  VERTONGEN Jens 
 5  PIJPERS Wouter 
 6  MASSOZ Nathan  
 7  DEBEIR Arno  
 8  KIELICH Timo 
 9  JACQUEMIN Matisse  
10  SPRANGERS Lloyd  
11 DE GRAEVE Brian
12 VALCKE Owen
13 DECOSTER Louis
14 VAN HAM Niels
15 BRAEKEN Ibe

UITSLAG GIRLS U15 
1  MULDER Zoë NED 
2  VAN DER MEIJDEN Anouk 
3  DEBREMAEKER Rune  
4  SEGERS Britt 

Geen opmerkingen: