vrijdag 5 april 2013

Kids Trophy - Thieusies - 23-03-2013


Vrijdagnamiddag vertrokken we richting Thieusies. Ik had geen school wegens examen-bloknamiddag.
Na aankomst gingen we meteen verkennen. Het was een mooi parcours, hetzelfde als de vorige jaren : een zware startklim, een lang valsplat stuk, mooie afdalingen…

Ik eindigde vorige week als 29ste en zou dus ongeveer op de 6de rij moeten starten. Maar slechts een deel van de renners werd afgeroepen op naam en dan mocht plots iedereen tegelijk naar de startlijn drummen. Daardoor stond ik helemaal achteraan…gggrrr…
Na het startsein kon ik direct goed opschuiven naar voor. Ik reed een goede startklim en kwam al in de top 10 boven! Als ik die plaats kon behouden, was mijn wedstrijd geslaagd! De koers telde 4 rondes. Ik kon een groepje vormen met Jens Vertongen en zo reden we de rest van de wedstrijd samen. Even kwamen we dichter bij Nathan Massoz maar die konden we uiteindelijk toch niet bijhalen. In de laatste ronde probeerde ik als eerste de afdaling langs de muur in te gaan, maar daar moest ik Jens voorlaten. Na de afdaling moesten we over een stuk brede weg richting de laatste single track van het parcours. Daar kon ik hem terug voorbij gaan. Toen mocht ik het niet meer afgeven. Ik verhoogde het tempo zodat hij geen kans kreeg om me nog voorbij te gaan. Ik hield vol tot de finish en eindigde als 8ste in totaal, en 2de van mijn leeftijd!
Ik ben heel tevreden over deze wedstrijd!

Groetjes van Louis en tot in Ceusmes! 



Geen opmerkingen: