dinsdag 2 oktober 2012

Kids Trophy - Burdinne - 22-09-2012


Alweer richting provincie Luik voor een wedstrijd te Burdinne-Oteppe. De rit ernaartoe verliep heel moeizaam. We reden drie en een half uur op 185 km. Deze keer verbleven we in vakantiepark  l’Hirondelle. Een heel mooie locatie zowel wat betreft het mountainbikeparcours als de camping met een gigantische speeltuin en binnen- en buitenzwembad.
We zijn om 18u30 aangekomen en ik kon nog één verkenningsronde maken op het parcours. Het lag er droog bij. Daarna werd het snel te donker in het bos om de bijzonderheden van het parcours duidelijk te zien.
Het is een snel parcours met ook een paar mooie afdalingen en beklimmingen. 2 jaar geleden reed ik hier ook en het parcours vertoonde weinig veranderingen behalve dat we na de startstrook vlugger het bos in gingen en er achteraan
in het bos een technische lus minder was.

Zoals gewoonlijk was er weer veel volk aan de start en we vertrokken vanop een boswegel. Ik startte goed mee en reed 3de achter Mathis G. en Nathan. Al snel hadden we zo’n 10 à 20 meter voorsprong op een achtervolgend groepje van vijf renners. Wanneer Nathan in de tweede ronde versnelde, kon ik al snel Mathis voorbijgaan en waren we met z’n tweeën weg. Maar toen Nathan een halve ronde verder nog eens demarreerde, kon ik niet aanpikken en moest ik hem laten rijden. Ik reed een hele tijd alleen verder. Even kwamen er nog een paar renners dichterbij met o.a. Mathis J, Ewout, Sander en Dries. Maar ik kon hen op afstand houden. Alleen Dries bleef naderen en hij reed de rest van de koers op een 10-tal meter achter mij. Nathan had ondertussen een mooie voorsprong uitgebouwd en won ook de wedstrijd. Op het einde van de laatste ronde rechtte ik mij nog eens op de trappers en perste er nog eens alles uit. Dries kon mij niet meer inhalen en zo eindigde ik vandaag tweede. Dries finishte derde. Het was een koers die best in de kuiten kroop.
Maar het harde trappen was al snel vergeten want na deze pittige wedstrijd mochten we lekker gaan plonzen in het zwembad van de camping. Buiten ijsberen op de twee glijbanen en daarna lekker opwarmen in het zalige binnenbad. Wat was dat dolle pret! We hadden zelfs nog energie over om 'de gevaren' van het speelplein te trotseren.

























Geen opmerkingen: