maandag 8 oktober 2012

Kids Challenge - Hechtel - 6-10-2012


Vrijdag na school zijn we naar Hechtel vertrokken om er de laatste wedstrijd van de Kids Challenge te rijden. We hebben eventjes moeten rondtoeren om de locatie aan het Dom Bosco College te vinden maar spring-in-‘t veld Johan Beliën loodste ons zeer gastvrij naar de parkeerplaats. Het was ondertussen al 19u. Ik maakte me direct klaar om nog eens vlug te kunnen verkennen en een eerste indruk op te doen.  Ik had hier nog nooit gereden en wist dus niet goed welk parcours ik kon verwachten. De omloop heeft mijn papa en mij aangenaam verrast. Het was een pittig parcours met veel snel opeenvolgende korte steile beklimmingen en afdalingen en bochtenwerk. Het was een parcours waar je weinig recuperatiemomenten had, want ook op de vlakkere stukken waarlangs je van het ene technische bosgedeelte naar het andere moest, reed je meestal in het gras en dat liep ook voor geen meter. Maar het stond me geweldig aan en ik had er zin in…


Bij onze aankomst was het aan het regenen en de voorbije dagen was er ook al wat nattigheid gevallen. Tijdens de verkenning lag het parcours er dus al redelijk modderig bij. Dit betekende meteen poetswerk aan fiets en koersschoenen.
Zaterdagvoormiddag bleef het doorregenen ☂ waardoor het parcours niet opdroogde. Ik moest pas om 15.45u koersen en gelukkig was het weer tegen dan een beetje aan het opklaren. Ik sta voorlopig  2de  in het klassement en werd dus ook als 2de naar de start afgeroepen. Het was een vrij korte aanloop van de startlijn naar het bos, dus een goede start was uiterst belangrijk.
Ik startte heel goed mee als 2de achter Lukas. Ook Sander was goed meegevolgd. Ik kon Lukas op het brede stuk wegel naar het achterste bos al voorbijgaan. Ik trok eens goed door en we waren met twee renners weg, Sander en ik. De volgende ronde probeerde ik van Sander weg te rijden maar dat lukte niet meteen. Andere tactiek dus. Ik ging een beetje minder snel rijden om mijn krachten te sparen voor later in de wedstrijd. Langzamerhand kwam ook Nathan terug die pas als 10e was gestart. We zaten dus met 3 sterke renners voorin. In de voorlaatste ronde, ter hoogte van de aankomst, liet ik me naar de 3de positie afzakken, even opmeten hoe het met de anderen gesteld was. Op de brede wegel nam Nathan de kop over van Sander en ik zette me meteen in zijn wiel. In het bos trok Nathan stevig door en ik volgde. Sander moest lossen. Algauw hadden we een mooie voorsprong. We gingen met z’n tweeën de laatste ronde in. Ik merkte dat Nathan diep was geweest dus ik demarreerde onmiddellijk en er viel direct een gat van zo’n 10 meter. Mijn benen voelden goed en ik bleef de verdere omloop stevig doorgaan. Ik reed steeds verder van hem weg en mijn voorsprong groeide.  Ik bereikte als 1ste de finish. Nathan werd 2de, Sander 3de, Lukas 4de en Jonas 5de.


Ik nam vandaag de leidersplaats in het eindklassement over van Sander De Vet, die ook een heel sterk seizoen gereden heeft.
Met deze overwinning van het eindklassement van de Vlaamse Kids Challenge heb ik ook de titel van Vlaams Kampioen behaald bij de categorie U-13, 12-jarigen.
De Trek-renners fietsten zich in de kijker dit seizoen. Timo , gefeliciteerd, ook jij bent Vlaams Kampioen U-15, 13-jarigen, geworden. En eveneens proficiat aan alle andere Trekkies met de vele mooie resultaten die zij allen reden!

Op 20 oktober wordt te Eksel een feestelijke eindhappening van de Kids Challenge georganiseerd waarbij alle eindoverwinnaars van het eindklassement  alsook de Vlaamse  Kampioenen zullen worden gehuldigd.


Ik kijk ernaar uit! ☮☯★☆☺☻        Groetjes ⍟☆ Louis☆⍟






Geen opmerkingen: