woensdag 31 oktober 2012

Cyclocross - Landskouter en Koekelare

Zondag 21 oktober 2012

Na het MTB-afsluitingsfeest te Eksel, ging ik de volgende dag crossen in Landskouter. Het is Provinciaal Kampioenschap voor Oost- en West-Vlaanderen. Ik was er afgesproken met mijn vriend Matteo. Het is niet echt een parcours voor mij en ik kwam niet heel fris aan de start, maar ik heb goed kunnen meerijden. Zelfs met de pijnlijke knie de ik opgelopen heb in de derde ronde. Ik finishte zesde en viel net buiten het West-Vlaams podium. Op naar de volgende!





















Zondag 28 oktober 2012.

Veldrit te Koekelare, domein Sporthal 'De Mote'.  Dit is één van mijn favoriete cyclocross-parcours :  mooie  zandbak, grote houten brug... Maar de weersomstandigheden zaten niet echt mee. De aanhoudende regen van de vorige dagen maakte het parcours super drassig en modderig. Dus het zou serieus stoempen worden. Ik stond op de tweede rij om te starten ?!? maar goed meegeschoven en vooraan meegedraaid. De 2de ronde zelfs op kop geraakt, gaatje geslagen maar voorsprong in 4de ronde op vreemde manier tot 0 herleid.
Laatste ronde nog even spannend tussen Wannes VDB en mij, maar toch de derde plaats kunnen behouden.








Geen opmerkingen: