maandag 28 mei 2012

Kids Trophy - La Reid - 27-05-2012

Afgelopen week was voor mij weer een hele drukke bedoening.  Met mijn Heilig Vormsel in het vooruitzicht moest ik na school de generale repetities en de Vormselwake bijwonen. ’s Avonds volgden dan nog de fietstrainingen en het huiswerk. Zaterdagnamiddag om 17u ging de Vormselviering door. Er waren 99 communicanten en de mis duurde dan ook 2 uur. Gewoonlijk proberen wij altijd de dag voor de wedstrijd ter plaatse te zijn. Dus voor mij geen feest die avond, maar snel even iedereen groeten op het kerkplein en dan om 19u30 in de auto richting La Reid. Een lange rit maar vlot verlopen en eens daar aangekomen een lekker lange nacht voor de boeg.
 
Het was precies hetzelfde parcours als vorig jaar. Het lag er droog bij met technische stukken en lange snelle afdalingen en lange steile beklimmingen. Er was veel verwarring over de starturen  en uiteindelijk was dat voor mijn reeks om 14u.

We vertrokken van op het baantje en moesten 4 ronden koersen. Ik was goed mee gestart als 2de achter Lucas, die ik even later voorbij kon gaan. Ik reed dan ½ ronde op kop, maar liet daarna Nathan voorbij komen. Ook de volgende ronde reden we in diezelfde positie. De 3de ronde plaatste ik een versnelling op de tweede beklimming en ik pakte even 10 à  15 meter maar ik kon Nathan niet helemaal afschudden waardoor hij even later weer terug kon komen. Ik kon hem nog een paar honderd meter bijhouden toen hij doortrok, maar moest hem daarna toch lossen na de inspanning  die ik daarvoor net gemaakt had. Nathan reed verder weg en ik reed de hele laatste ronde alleen als 2de. Op het einde naderde Mathis nog iets maar ik kon hem toch voorblijven en de voorsprong op hem weer doen groeien. Nathan finishte 1ste , ik 2de en Mathis 3de .

Groetjes Louis
 



Geen opmerkingen: