zondag 20 mei 2012

Kids Challenge – Moerbeke – 12-05-2012
 
Dit weekend is er een VOR-koers in Ouren, wat als technisch parcours dik in orde is. En er is een wedstrijd van de Kids Challenge in Moerbeke. Het is ook schoolfeest dit weekend met een heuse Vlaamse kermis, optredens en een BBQ. Ik kies voor Moerbeke omdat het ten eerste eens een koers dicht bij huis is en ik dan ’s avonds misschien nog eens naar het schoolfeest kan. En ten tweede omdat het een klassementswedstrijd is.

Het is een vlak, snel en lang parcours. Er zijn geen veranderingen aangebracht in vergelijking met vorige jaren. De omloop start van op een lange rechte weg gevolgd door heel wat bochtenwerk in het bos. Op het einde van de ronde is er ook een drop (foto).


Het heeft niet meer geregend maar er liggen hier en daar nog wat plassen. Mijn papa en ik kiezen voor laag-profiel banden. We zijn weer met zo’n 30 renners en starten dus van op de baan met 6 op een rij (foto).
Het moet een snelle start worden op die rechte strook en het is een heel eind sjette geven vooraleer we het bos ingaan. We rijden met enkele jongens al heel vlug weg van de groep en gaan met zo’n 7 man het bos in : o.m. Jason, Nico, Sander, Senne, Wannes, Ewout, ikzelf, … We blijven 3 volle ronden bij elkaar. De eerste twee toeren wacht iedereen af, niemand durft demarreren omdat het op deze omloop toch heel moeilijk is om zo vroeg in de wedstrijd al verschil te maken. De derde ronde verhoogt het tempo wat, maar toch blijven we samen. Bij het ingaan van de vierde en laatste ronde versnel ik nog eens op de lange baanstrook. Ik demarreer voluit en 3 renners kunnen volgen. Dan voel ik plots dat mijn voorwiel los zit, weg en weer slaat en tegen mijn rem sleept. Potverdikke…! Ik moet onmiddellijk gas terugnemen, gedaan met voluit vooruit gaan. Ik laat me weer afzakken en we gaan met 4 man de laatste keer het bos in. Wannes op kop. Senne moet na enige tijd lossen op Wannes maar Sander en ik kunnen hem niet direct passeren. Wannes slaat een gat ! Op de trapjes lukt het mij toch om Senne en Sander voorbij te wippen en ik jump voluit van de drop ! Ondertussen is Wannes te ver weggereden en kan ik wel nog een mooie tweede plaats uit de brand slepen (foto).

Na aankomst merken mijn papa en ik dat de snelspanner van mijn voorwiel helemaal los zit, de draad volledig uitgeschuurd ! Ik heb dus heel veel geluk gehad dat ik mijn voorwiel niet kwijtspeelde tijdens het koersen.
Hoe zou ik er dan hebben uitgezien, en dat vlak voor mijn Vormsel !

Vandaag werd in Moerbeke ook het provinciaal kampioenschap van Oost-Vlaanderen gereden.
Proficiat aan Nico Polfliet met zijn provinciale titel in onze reeks !






Geen opmerkingen: