zondag 27 oktober 2013

Cyclocross DIKSMUIDE - 13-10-2013

Vandaag werd in Diksmuide de openingswedstrijd van het cyclocross seizoen gereden. Iedereen heeft er naar uitgekeken. Je voelde de spanning in de lucht hangen. De weersomstandigheden waren jammer genoeg barslecht. Bakken regen vielen uit de lucht en ’t was verschrikkelijk koud.’t Parcours lag er dus heel modderig en nat bij.

De startposities werden volgens loting bepaald. Ik mocht van op de eerste rij starten. Een beetje zenuwen en ik geraakte niet direct in mijn klikpedaal. Ik ging pas als 7de het veld in. Ik vond niet direct mijn ritme en had het een beetje moeilijk. Ik reed laatste in een achtervolgend groepje van 4. De derde ronde moest ik uitwijken in een bocht omdat de renner voor mij bruusk remde. Ik ging onderuit en daardoor kwam mijn zadel scheef te staan. Ik reed een anderhalve ronde zo verder, maar moest dan toch afstappen om mijn zadel weer recht te zetten. Jammer, het groepje renners kon zo redelijk wat op mij uitlopen. Dus…opnieuw in het zadel, weer wat op gang komen, mijn ritme terugvinden…Ik maakte beetje bij beetje mijn achterstand op de 2 voorliggers goed en kwam steeds dichter bij nummer 8. Maar ik kwam op het einde toch wat tekort om erover te gaan. Ik finishte als negende ’slijkduivel’.

Tot volgende week in Landskouter.




Geen opmerkingen: