zondag 27 oktober 2013

Cyclocross ALSEMBERG - 27-10-2013

Het weerbericht voorspelde dit  weekend het eerste zware stormweer : hevige regen en gevaarlijk felle rukwinden. Toch zijn we zondag naar de cyclocross in Alsemberg vertrokken. Eigenlijk stond deze wedstrijd niet geprogrammeerd voor mij maar iedereen te Landskouter had ons warm gemaakt voor deze cross.

Het heeft tot de morgen aan één stuk door geregend. Ik maakte dus een verkenning op een nat en glad parcours. Maar wanneer de U-12 is beginnen rijden, is het gestopt met regenen. En tegen dat U-14 moest koersen, was het parcours al een heel stuk opgedroogd. Ik twijfelde welke banden we best zouden leggen.

Het was een mooi parcours : enkele lange rechte stukken afgewisseld met een technische afdaling en twee zware beklimmingen en balkjes. Ik startte goed mee als vijfde maar al snel gingen twee renners mij voorbij. Ik moest wat versnellen en kon in het begin goed volgen. Maar de benen wilden niet echt mee vandaag en de verkeerde bandenkeuze heeft mij ook parten gespeeld. De banden liepen zwaar en ja… het ging wat moeilijker en ik moest nog twee renners voorbij laten gaan. Ik kon niets meer goedmaken en eindigde zo slechts op de negende stek. Jammer.

Volgende week rust.  Dus tot op het VK in Leopoldsburg.

Greetz, Louis


Uitslagen  :   http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=1403&datum=28/10/2012

Geen opmerkingen: