maandag 1 juli 2013

Belgisch Kampioenschap MTB - Paal - 29-6-2013

Het was een super mooi parcours. Heel veel klimmen, 95 hoogtemeters per ronde. Een paar mooie afdalingen en een dropje, technisch,…

Ik nam een heel goede start en ging na Matisse en Nathan het bos in. We vormden een kopgroepje met vier : Nathan, Matisse, Lloyd en ik. Matisse en Nathan reden een zeer snel tempo. We namen dan ook al snel een vrij grote voorsprong op de achtervolgers. Net iets voor het ingaan van de 2e ronde moest Lloyd lossen. Half de 2de ronde moest ook ik passen en hen laten rijden. Ik had even een dipje en de achtervolgers kwamen iets dichterbij. De 3de ronde kon ik stand houden en begon het weer te beteren. Ik kwam op mijn tweede adem. De 4de ronde had ik het ritme weer volledig te pakken. Ik liep weer uit op de achtervolgers en eindigde zo zeer tevreden als 3de . Matisse won in de spurt van Nathan en werd zo Belgisch kampioen.

Groetjes Louis. 


Filmpjes op het web gevonden (Ctrl+klikken voor openen koppelingen)












Geen opmerkingen: