maandag 1 juli 2013

Kids Challenge - Moerbeke-Waas - 22-6-2013

Het was hetzelfde parcours als vorig jaar: vlak, redelijk technisch en heel snel! Ik nam een zeer slechte start. Ik geraakte niet direct in mijn klikpedaal waardoor ik veel trager startte dan de rest. Iemand raakte de zijkant van mijn stuur toen ik net terug op gang kwam en ik reed in de struiken langs de kant. Wanneer ik terug op mijn fiets zat, waren er nog maar een 5-tal renners achter mij.  Het was een zeer lange startstrook dus kon ik daar nog wel wat renners weer voorbij. Maar dat ging moeizaam want er was een peloton gevormd over de hele breedte van de weg. Toen we het veld ingingen,  zaten er een 12-tal renners achter mij. Ik begon aan mijn inhaalrace en haalde renner per renner in. Toen ik rond de 22ste plaats zat, passeerde ik Jonas Wellens die mee met mij in de achtervolging ging. Samen haalden we nog een 5-tal renners in. Met een dubbel gevoel bolde ik over de meet als 16de. Ontgoocheld over het resultaat maar toch content over hoe ik de wedstrijd reed.

Op naar het Belgisch Kampioenschap in Paal met als doel top 3.   


Groetjes Louis J


Geen opmerkingen: