woensdag 21 maart 2012

Kids Trophy/TOPCOMPETITIE - Thieusies - 17-03-2012

We zijn te gast op  het abdijdomein van Thieusies, St-Denis. De rust en de natuurpracht van deze omgeving laten niets vermoeden van de pittige koersen die hier straks zullen gereden worden.


Het is een parcours dat mij wel ligt en dus verwacht ik wel wat van deze wedstrijd.
Het ligt bij de verkenning in de voormiddag droog en dat is niet slecht.
Bij de start word ik afgeroepen als 5de  en daardoor sta ik op de 1ste rij.
Na de opstelling wordt nog  1 minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van het busongeval in Zwitserland en daarna  beginnen we er aan.


Ik ben vrij goed weg als 4de of 5de en we rijden eerst een startlus.
Op de eerste klim kan ik al opschuiven naar de 3de plek achter Nathan en Mathis en met  Dries in mijn wiel. De eerste twee ronden rijden we een goed tempo maar in mijn ogen mag dat iets rapper gaan. Dus demarreer ik in de derde ronde op de lange klim weg van Nathan en Dries. Mathis heeft ondertussen al moeten lossen.
Dan begint het te regenen en zo ontstaan er gevaarlijke situaties, vooral  bij het oprijden van de kasseiweg na die ene lange afdaling. Ik kan de rest van de wedstrijd mijn koppositie behouden, met een tijdsverschil van een 20-tal seconden tussen mij en Nathan en Dries.

De laatste rechte lijn voor de aankomst laat ik mij nog even uitbollen en daardoor komen Nathan en Dries nog op een 10-tal seconden aan,  met een sprintje waarbij Nathan het haalt voor Dries.
De volgende wedstrijd is in Pepingen, ook een parcours met veel klimmetjes. Oké!
Groetjes Louis.









Geen opmerkingen: