woensdag 21 maart 2012

Kids Trophy 2012 - Dinant 10 maart 2012

Vandaag startte mijn mountainbikeseizoen 2012.
Maar het was allemaal een beetje anders voor mij.

- Ik ben goed hersteld van een rib- en heupblessure in de cyclo-cross. Maar daardoor moest ik mijn
  wintertrainingen toch iets anders indelen dan gepland.

- Ik werd opgenomen in het toffe KMC TREK-team : nieuwe fiets, andere outfit, maar vooral leuke
  team-renners.

- Ik vertrok vrijdag 2 maart voor een week naar Oostenrijk op sneeuwklassen met de school. Zo moest
  ik de openingswedstrijd van de Kids Challenge in Dessel missen.


Wedstrijdverslag
Na een lange nachtelijke busreis uit Oostenrijk pikte mijn papa mij deze morgen om 6u op in Tessenderlo en reisden we door naar Dinant.Vermoeid  en met een verkoudheid in mijn lijf hangen, hadden we afgesproken geen hoge verwachtingen in deze wedstrijd te stellen.  Niet starten was geen optie, want door deel te nemen in Dinant wilde ik een  voordeliger startpositie in Thieusies betrachten.
Bij de inschrijving kreeg ik startnummer 305. Ik rijd als 12-jarige bij de categorie Benjamin.


Om 13u15 was het dan zover. Met 37 renners kwamen we aan de start. We moesten vertrekken vanop  1 lange lijn. Het was dus een beetje drummen en (ver)schuiven om zo goed mogelijk in de rechte lijn te kunnen aanzetten.



Ik was niet zo goed meegestart en kwam ongeveer  als 7de voorbij de eerste  bocht het parcours in. Eigenlijk is het een omloop die mij wel ligt : technisch, beetje klimmen, gladde stenen hier en daar, …  Er zaten meteen 2 renners op kop, Nathan Masoz en Mathis Gilson, en zij konden deze positie de hele wedstrijd aanhouden. Ik zat in het achtervolgend groepje van zes renners. De eerste ronde reed ik achteraan mee. Maar in de tweede ronde begon ik de renners één voor één in te halen en kon zo doorschuiven naar de derde plaats. Het was niet mijn bedoeling om nog naar de koplopers toe te rijden. De voorsprong was te groot geworden. Deze derde plek vasthouden was voor mij voldoende.




Na 4 rondes finishte ik dan ook als derde. Iedereen tevreden !

Geen opmerkingen: