maandag 14 november 2011

Lokeren 06-11-2011

Lokeren, een wedstrijd die eigenlijk niet op mijn programma stond. Maar aangezien ik vorige week in Koekelare moest opgeven, leek het mij beter toch nog een wedstrijd te koersen vòòr het Vlaams kampioenschap in Zegelsem-Brakel.
Het was een afwisselend parcours met ook wel een aantal snelle rechte stukken en een paar bergjes. Er gebeurden afgelopen week een paar verbeteringen aan mijn crossfiets. En dat ging goed.
Ik startte van op de eerste rij en was goed mee in een groepje van 6 : Wannes, Andres, Maarten, Maxim, Seppe en ik. De ganse koers reden we goed door en bleven we bij elkaar. We zaten nog allemaal samen toen we de laatste rechte lijn zouden ingaan. In de laatste bocht ging ik plots onderuit. We namen ze sneller en breder dan vorige rondes. Glad nat gras en mijn fiets gleed weg. Andres en Seppe konden mij niet meer ontwijken. Een heuse valpartij.
Weer pech ! Met felle pijn in mijn flanken ben ik toch nog over de finish gereden en sprokkelde nog wat puntjes met mijn 10de plaats. De finaleplaatsen waren voor Wannes (1), Seppe (2) en Andres (3).
Mijn volgende halte was de spoeddienst van het ziekenhuis te Knokke. 

Geen opmerkingen: